placementnet placementnet .

placementnet

تمام وبسايت‌هاي متكي بر وردپرس به پروتكل HTTPS مجهز خواهند شد

سيستم مديريت محتواي وردپرس (WordPress) بر روي حداقل ۲۵ درصد از تمام وب‌سايت‌هاي اينترنتي نصب شده است. به همين منظور، مديران اين سيستم تصميم گرفته‌اند كه جهت افزايش سطح امنيت كلي اينترنت، تمام اين وب‌سايت‌ها را به‌طور رايگان به پروتكل HTTPS مجهز كنند.

وردپرس از سال ۲۰۱۴، اين پروتكل امنيتي را براي تمام وبلاگ‌هاي زير دامنه‌ي خود امكان‌پذير كرده بود، اما با توجه به افزايش حملات اينترنتي و بدافزارهاي مخرب طي ماه‌هاي اخير، آن‌ها تصميم گرفته‌اند اين امكان را براي تمام وب‌سايت‌هايي كه دامنه‌ي مستقل دارند هم فراهم كنند. بدين ترتيب حدود يك‌چهارم سايت‌هاي اينترنتي ازاين‌پس به پروتكل HTTPS مجهز خواهند شد و اين به معني از بين رفتن تعداد زيادي از مشكلات امنيتي است.

بري آبراهامسون (Barry Abrahamsson) مدير ارشد كمپاني وردپرس طي يك پست در وبلاگ رسمي وردپرس دراين‌باره توضيح مي‌دهد:

همان‌طور كه بنياد مرزهاي الكترونيكي (EFF) در بيانيه‌ي رمزنگاري مبتكرانه بيان كردند، كدگذاري و استفاده از پروتكل‌هاي امن مي‌تواند از اطلاعات كاربران ما در بخش‌هاي مختلف به‌خوبي محافظت كند. اين دفاع در برابر موج مخرب سارقان محتوا و ارتباطات اينترنتي، بدافزارهاي سارق كوكي (cookie)، هكرهاي حساب‌هاي كاربري و ديگر مشكلات رايج اين روزها خواهد بود.

او در ادامه مي‌گويد كه زماني سايت‌هاي كدگذاري شده در مقايسه با دومين‌هاي معمولي، سرعت پايين‌تري داشتند و بارگذاري آن‌ها با مشكلاتي روبرو بود؛ اما امروزه به لطف تكنولوژي‌هايي نظير SPDY و HTTP/2، اين‌گونه سايت‌ها سرعت بارگذاري به‌مراتب بالاتري دارند و علاوه بر حفظ امنيت، مي‌توانند حجم بالاي بازديدكنندگان را بهتر مديريت كنند.

همچنين استفاده از پروتكل HTTPS باعث خواهد شد كه وب‌سايت‌هاي موردنظر، در نتايج جستجوي گوگل عملكرد بهتري داشته باشند و مطالب آن‌ها در رده‌هاي بالاتري قرار بگيرند. به همين دليل استفاده از اين پروتكل علاوه بر افزايش امنيت اطلاعات، سرعت بارگذاري را بالا خواهد برد و مطالب وب‌سايت نيز در موتورهاي جستجو بهتر نمايش داده مي‌شوند؛ پس چه‌بهتر از اين؟

ازاين‌پس تمام وب‌سايت‌هايي كه وردپرس بر روي آن‌ها نصب است، حتي اگر كاربر، دومين آن‌ها را با پروتكل http:// جستجو كند، با پروتكل https:// بارگذاري خواهند شد. يك آيكون قفل سبزرنگ هم در كنار آدرس سايت در نوار جستجوي مرورگر نمايش داده مي‌شود تا كاربر متوجه شود كه آن وب‌سايت به‌صورت امن، بارگذاري شده است.

علاوه بر وب‌سايت‌هاي قديمي‌تر، كاربران جديدي كه به‌تازگي در وردپرس ثبت‌نام كرده‌اند هم در مدت كوتاهي اين به‌روزرساني را دريافت خواهند كرد و بدون پرداخت هيچ هزينه‌اي مي‌توانند از يك آدرس اينترنتي امن براي وب‌سايت خود بهره ببرند. جالب است بدانيد كه وردپرس پيش‌ازاين هم در پروژه‌ي “Let’s Encrypt”خود، تاييديه‌هاي SSL را براي تعداد زيادي از وب‌سايت‌هاي زيرمجموعه‌اش به‌طور خودكار دريافت كرده بود و در كل، يكي از كمپاني‌هاي پيشرو در زمينه‌ي بهبود امنيت اينترنت به‌حساب مي‌آيد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۱۰:۰۷ توسط:placementnet موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :