placementnet placementnet .

placementnet

پاك كردن اطلاعات از گوگل و حفظ حريم شخصي

 

پاك كردن اطلاعات از گوگل و حفظ حريم شخصي

حريم شخصي كاربران در اينترنت هميشه از مقوله‌هاي بسيار مهمي بوده كه متاسفانه بسياري از افراد اين موضوع را ناديده مي‌گيرند. از آنجا كه استفاده از سرويس‌هاي گوگل براي رفع نيازهاي مختلف در بين كاربران اينترنت بسيار رايج است، پس حذف اطلاعات شخصي از اين سرويس‌ها مي‌تواند حريم شخصي شما را تا حد زيادي در دنياي مجازي تامين كند.

پاكسازي Gmail

اولين گام براي انجام اينكار، تعيين نوع ايميل‌هايي كه قصد داريد آن‌ها را نگه داشته يا حذف كنيد. با وجود فضاي ارائه شده براي هر كاربر، گوگل اين ايده را در ذهن اكثر افراد جاي داده كه شما هيچوقت نياز به حذف چيزي نخواهيد داشت. اما بگذاريد صادق باشيم. نيازي نيست كه اطلاعات بسياري از كارهاي خود را نگه داريم. براي مثال مي‌توان به نوتيفيكيشن‌ها اشاره كرد. پس پاكسازي را شروع كنيد. يك روش سريع براي انجام اينكار، آن است كه ايميل‌هاي موجود در هر يك از برچسب‌هاي صندوق ورودي خود را حذف كنيد.

اگر قصد داريد هر موردي را نگه‌داريد، در صورت استفاده از مرورگر گوگل كروم، دكمه‌هاي CTRL + P را در صفحه كليد فشرده و آن ايميل را به صورت PDF ذخيره كنيد. اگر از مرورگر فايرفاكس بهره مي‌بريد تعدادي افزونه وجود دارد كه مي‌توانيد يكي از آن‌ها را براي ايجاد PDF از صفحات نصب كرده و مورد استفاده قرار دهيد.

تاريخچه‌ي جستجو در وب

اگر مجبور به استفاده از سرويس جستجوي گوگل هستيد، هيچ گاه به صورت لاگين شده به حساب كاربري خود آن را بكار نگيريد. در شرايطي كه به حساب كاربريتان لاگين شده باشيد، هر چيزي كه جستجو كنيد به نام شما خواهد بود. ابتدا از حساب كاربري خود خارج شده و اگر مي‌توانيد آي‌پي خود را نيز با سرويس‌هاي شبكه خصوصي مجازي (اين نام مجاز نمي باشد) تغيير دهيد. اگر نمي‌توانيد يا نمي‌خواهيد از شبكه‌هاي خصوصي مجازي استفاده كنيد روش بهتري براي انجام اينكار نيز وجود دارد. اگر گوگل كروم استفاده مي‌كنيد بهتر از از حالت Incognito كه در اين مرورگر ارائه شده بهره ببريد. در صورت استفاده از فايرفاكس نيز مي‌توانيد از حالت Private Browsing استفاده كنيد تا مرورگري اينترنت شما به صورتي امن صورت گيرد

حالا بايد سوابق مرور وب خود كه توسط گوگل ذخيره شده را ببينيد. اگر نياز بود اين بخش را نيز پاكسازي كنيد. براي انجام اين كار نياز به صرف مقداري زمان داريد؛ اما پس از انجام آن احساس خيلي خوبي خواهيد داشت. به گفته‌ي ما اطمينان كنيد كه حذف اطلاعات اين بخش واقعا حس خوبي را برايتان به ارمغان خواهد آورد.

سوابق موقعيت‌هاي مكاني

اما در مورد موقعيت مكاني بايد بگوييم كه گوگل موقعيت هر كدام از كاربرانش را نگه‌داري مي‌كند. در سمت چپ تقويم، منوي كوچك موجود را باز كرده و گزينه‌ي 30Days را انتخاب كنيد. حال سوابق موقعيت مكاني شما در ۳۰ روز اخير نمايان خواهد شد؛ ولي در كنار اين سوابق يك گزينه ديگر هم مشاهده خواهيد كرد

گزينه‌ي Delete all history را كليك كرده و سپس Ok را بفشاريد. حالا مي‌توانيد GPS دستگاه خود را خاموش كنيد تا موقعيت مكاني شما ديگر ثبت نشود. با انجام اين فرآيند تمامي سوابق ذخيره شده شما در بخش موقعيت مكاني گوگل، حذف خواهد شد.

يوتيوب

براي پاك كردن سوابق ويديوهاي مشاهده شده‌تان در سرويس يوتيوب، ابتدا آن را گشوده و سپس بايد بر روي هر دو گزينه Clear all watch history و Pause watch history كليك كنيد. براي جلوگيري از ثبت سوابق ويديوهاي مشاهده شده توسط شما، از اين پس در حالتي كه به حساب كاربريتان لاگين نكرده‌ايد از يوتيوب استفاده كنيد يا از حالت مرور امن مرورگر خود بهره ببريد. در كروم نام اين حالت Incognito و در فايرفاكس Private Browsing است.

كروم

اگر قصد داريد از گوگل كروم به مرورگري ديگر كوچ كنيد، بهتر است مراحل زير را انجام دهيد:

  • از ليست علاقمندي‌هاي خود نسخه‌ي پشتيبان تهيه كنيد. اگر از فايرفاكس بهره مي‌بريد امكان همگام‌سازي اين ليست همانند كروم وجود دارد.
  • حالا به مسير Settings >Advanced Settings >Privacy >Clear Browsing Data رفته و سپس تمام اطلاعات مرورگري اينترنت خود را پاك كنيد
  • پروفايل گوگل كروم خود را از رايانه‌تان حذف كنيد. در پنجره‌ي مرورگر و در بخش بالا، از ليست منو‌ها View را كليك كرده و سپس گزينه‌ي Hidden Items را تيك بزنيد. حالا به مسيرC:/Users/[yourusername]/AppData/Local/Google/Chrome/User Data رفته و همه چيز را اين بخش نيز پاك كنيد.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۰۶:۳۴ توسط:placementnet موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :